Ahoj, je tu nový týden a s tím tři zajímavé zprávy ze světa vzdělávání.

Přejeme krásný čas při čtení na začátku pracovního týdne.

Jako první bych ráda doporučila tento článek, který pojednává o Modernizaci odborného vzdělávání, kterou připravuje Ministerstvo školství.

Ministerstvo školství připravuje modernizaci odborného středoškolského vzdělávání. Chce změnit obsah učiva tak, aby se mohla zvýšit propustnost mezi jednotlivými obory a zlepšilo se uplatnění absolventů na trhu práce. Základem vzdělávacích plánů by mělo být všeobecné vzdělání, na které by navazovalo odborné zaměření s praktickým vzděláváním. Některé obory by se mohly sloučit s jinými. 

Také doporučuji podívat se na tato krátká animovaná videa – seriál V digitálním světě.

Patnáctidílný seriál V digitálním světě. z portálu JSNS.cz skrze krátká dvouminutová animovaná videa otevírá poutavým způsobem témata, která se týkají života každého dítěte. Původem francouzský animovaný seriál je určen pro diváky mladšího školního věku. Přibližuje dětem prostředí „nul a jedniček“ a seznamuje je se základními pojmy a nástroji digitálního světa jako jsou vyhledávače, cookies nebo „lajky“. 

A poslední zajímavostí, je článek, který spíše kritizuje digitální vzdělávání, a jaký to může mít nad děti dopad. Je to zajímavé a myslím, že díky tomu si každý můžeme vytvořit svůj názor s čím souhlasíme a čím ne. Studii si můžete přečíst zde.

Doufám, že Vám tyto články jsou ku pomoci, uvítáme jakýkoli podnět na zlepšení. Přejeme hodně zdraví a sil, 

Veronika a Kryštof, Educator

Jak si české školství poradilo s pandemií? 
Na letní žurnalistické škole v Havlíčkově brodě pořádal Deník Nl debatu na téma „Jak si české školství poradilo s pandemií?“ 
 
Mezi diskutovanými tématy byla mimo jiné i psychický blahobyt dětí, rodičů a všech zúčastněných ve vzdělávacím procesu. 
Alarmujicí je, že podle agentury PAQ Research má až 40% učitelů deprese. Přitom tito pedagogové neradi vyhledávají pomoc odborníka, protože se mají pak pocit selhání. Dalším z načatých témat je fakt, že děti v pubertálním věku a před ním vidí ve škole hlavně socializační příležitost, a ta byla odsunuta na druhou kolej. 
 
Zmínili se i silné a slabé stránky školství. Zásadně vnímanou nevýhodou je fakt, že se děti nevedou ke flexibilitě, která je čím dál více potřeba. 
 
 
 
 
Učitelé si musí dobrý plat vyčekat. Politici by na ně neměli zase zapomenout
Platy učitelů narostly od roku 2018 o 40%. To ale nemusí stačit, je totiž třeba budovat dlouhodobý trend. Změna se totiž může projevit až později.
 
Jak je ale známo, nekvalitní pedagogové vychovávají nekvalitní doktory, kterým se nemusí povést operace, inženýry stavitele, kterým se bortí mosty a účetní, kteří ztrácí peníze. Pokud samotní pedagogové nejsou kvalitní, je lehké rozdat si pochvaly, a pak přemýšlet nad tím, čím to je, že úroveň pracovníků klesá… A ač dnešní doba mnohdy káže, i správně, jinak, peníze jsou taky motivace. 
 
 
 
 
Škola nemá přesvědčovat rodiče, aby nechali děti testovat, myslí si předsedkyně Učitelské platformy Mazancová 
Předsedkyně Učitelské platformy Petra Mazancová tvrdí, že školy nenesou roli toho, kdo má přesvědčit děti k testování. Učitelé by měli s dětmi pracovat individuálně, aby diplomaticky vysvětlil, proč někdo nosí a někdo nenosí ochranné pomůcky. Jednoznačným pozitivem pak je zlepšení komunikace ministerstva a učitelů, kteří jsou navíc více viditelní. 
 
 

Přihlaste se k odběru a dostávejte týdenní report těch nejnovějších metod a technik ve vzdělávání z Česka a celého světa.

EduNews
Odesláním souhlasíte se zpracováním Vašich údajů.