Zdravíme z Educatora! Je tu další adventní týden a s ním i letošní poslední přehled novinek a zpráv z českého školství. Držme se a popřejme si úspěšný, produktivní a zároveň vánočně klidný týden.
Žákům často chybí triviální IT dovednosti.
Při takovémhle stanovisku by jednomu šel mráz po zádech. A v dnešní době o to víc kvůli hybridní a distanční výuce, které zažil takřka každý z nás. Jakub Mazuch, expert na informatiku a pedagog, tvrdí, že nedostatky zasahují i do disciplín jako je ovládání PC skrze myš, psaní na klávesnici a podobně. Toto zjištění vyplynulo ze zkušeností při výuce v rámci pandemie.
Pandemie COVIDu ale přinesla i dobré věci. Jedna z takových změn je kupříkladu možnost žáka se připojit do hodiny, která se odehrává prezenčně, i když má zlomenou nohu a nemůže se tedy dostavit do školy. Více podrobností zde.
Je zde i zajímavá polemika na téma inkluze. Je důležitější budoucnost českého školství, nebo vzdělání mého dítěte? Podle autorky víceletá gymnázia neoplývají žádnými pokrokovými pedagogickými metodami. Nikdo je tam totiž nezdržuje. To bohužel přispívá k rozdělení společnosti na “chytré” a “hloupé” i úspěšné a neúspěšné. Je to správně? To se můžete dozvědět právě tady.
Vyspělé země rozdíly mezi školáky stírají, v Česku je prohlubujeme, varuje sociolog
V duchu Inkluze budeme pokračovat!
Jaký je důvod proč ostatní země stírají rozdíly mezi dětmi, ale nám v Česku se to nedaří? Na to se snaží nalézt odpověď Sociolog Daniel Prokop. Co je za vinou se dozvíte na tomto odkazu.
Ke zlepšení pak mohou vést, s trochou štěstí, i různé iniciativy, jako třeba Educator ☺. A my vám přejeme jen to nejlepší, rodinnou pohodu s těmi nejbližšími a hodně radosti do nového roku!
Za Educator, Kryštof
Přihlaste se k odběru a dostávejte týdenní report těch nejnovějších metod a technik ve vzdělávání z Česka a celého světa.